ÖDIBFs MVP

ÖDIBF:s most valuable player


Han är den som har gett mest för sitt lag under säsongen, blivit bäst på planen flera gånger under seriespelet. Ivan Cosic tänker ni nog på, väl? Nej det är Erik Israelsson som har betytt mest för sitt lag.


Okej, han producerar kanske inte så mycket men det är han som skapar enormt mycket yta för sina lagkamrater. Han täcker även ytor för andra, han finns helt bokstavligt talat överallt på planen. 

Utan honom skulle ÖDIBF ha svårt att spela sitt eget spel. Det är riktigt, riktigt jobbigt att möta honom i närkamp, han spelar på gränsen till brutalt spel.


Fortsätter han med spelet han presterade under hela säsongen så blir det riktigt, riktigt jobbigt att möta ÖDIBF i SM.



Erik och Pär under SM i Leksand ifjol

Kommentarer
Postat av: GUS

<3 oCCiR

2009-05-16 @ 19:29:16
Postat av: Nicklas

Du är kung! puss på din skor

2009-05-16 @ 22:40:55
Postat av: occir

=) min gula skor skapade mig ;)

2009-05-17 @ 00:38:38
Postat av: follin

håller med

2009-05-17 @ 13:19:14
URL: http://pfooskariot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att ha Occir i vårt lag. Helt omöjligt att ersätta ;)

2009-05-17 @ 15:38:13
Postat av: wiken

Det håller jag med. Utan Israelsson fungerar inte Cosic annars.

2009-05-18 @ 08:13:59
Postat av: Ivan

Wiken: Vi spelar inte i samma femma ;)

2009-05-18 @ 18:17:03
Postat av: wiken

Cosic, det jag menar är att om israelsson inte finns i truppen, så fungerar inte du. :P

2009-05-18 @ 22:26:42
Postat av: Anonym

Cosic, hur var det allstar matchen? I ditt trupp fanns Runnestig, var det kul och spela med honom?

2009-05-18 @ 22:28:27
Postat av: Obbe

Tycker det är dött lopp här, tycker att Ivan har utvecklats mycket denna säsong, en ledargestalt i ÖDIBF, ger in sig i varje närkamp utan att vika ned sig och är nog den som fått mest stryk (kolla bara på hans Zlatans näsa) och är en bättre avslutare än vad Erik är (mer skott på mål) Erik får iväg en del skott också men många många går tyvärr över. Men jag bara älskar Eriks kämpaanda, härligt att se på!

2009-05-19 @ 07:27:36
Postat av: Obbe

en liten jämförelse, från poängligan senaste div 5 säsong i Örebro;

Ivan Cosic 19 22 14 36 8

Erik Israelsson 16 6 9 15 18



(matcher-gjorda mål-ass-total-utvisn)



Det skiljer alltså 21 poäng.



Till Eriks försvar så ska det sägas att han var skadad i början av säsongen och spelade utan självförtroende, men lossnade rejält för honom efter julen, kunde nog ha lätt blivit 10 mål till om skärpan hade varit bättre =)



2009-05-19 @ 07:38:46
Postat av: Joakim G

Jag håller faktiskt med en hel del om att Israelsson ska få äran.

En person som alltid varit Örebro trogen som ingen ens har nämnt här ( :O ? ) är Edward Nyman. En lirare på toppnivå absolut, gör aldrig en dålig match, men jag tycker mer att det står mellan Edward och Erik.

2009-05-19 @ 14:26:42
Postat av: Joakim G

Jag håller absolut med om att Erik ska få äran. Han äger plan.



En annan person som jag tycker är värd att stå uppe på en lista bland de viktigare spelarna är åtminstone Edward Nyman. Trogen ÖDIBF:are.



Det står mellan Erik och Edward säger jag;)

2009-05-19 @ 14:43:02
Postat av: Anonym

Det kom upp två stycken ojoj..

2009-05-19 @ 14:43:54
Postat av: Ivan

Wiken: Det var en riktigt kul upplevelse. Han har ett riktigt tung bössa som man knappt vill stå i vägen för. Men det roligaste av allt var att man fick spela med riktigt duktiga spelare. Nästan alla höll hög klass. Men jag gjorde mitt jobb på matchen och vi hade en hel del chanser att göra mål. Men jag är som sagt tacksam att få chansen och lira med superspelare. Kul var det!

2009-05-19 @ 16:36:35
Postat av: Ivan

Jag tycker inte att man ska jämföra mig med Erik. Han är en helt annan typ av spelare. Hans och mina uppgifter skiljer sig åt markant. Ingen som klår Erik i kämpaglöd. Skillnaden är att Erik maler ner motståndet på ett riktigt bra sätt och dessutom är han oerhört stark i närkamper jämfört med mig. Jag föredrar att spela taktiskt och snabba omställningar. Jag smäller bara på när det behövs medan Erik tar varje chans så fort han får läge till det vilket bidrar till hans utvisningar. Men det tänder vårt lag rejält. :)

2009-05-19 @ 16:42:25
Postat av: wiken

Cosic, det där är väldigt lärorikt när man spelar med skickliga spelare. Det är bara jäkligt kul. Runnestig kan skjuta mitten av planen (där tekning äger rum, fast vid sargen) med en zorro och sätta krysset. Det såg jag en gång som min käke föll ner.

2009-05-19 @ 16:58:59
Postat av: Edward

Yes, håller med att occir e nyckelspelare, gillar hans spelstil. Snabbhet, kämpaglöd :)

2009-05-19 @ 17:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback