IK Hephata

IK Hephata, Stockholms stolhet

Kommer de lyckas gräva SM- guld i Örebro efter ett antal år utan guld?


Målvakt;

Fredrik Jansson

Kommentar; Tillsammans med DSK Dalirs målvakt Himmelroos har de mest rutin av alla målvakter i SM. Fredrik är en väldigt ojämn målvakt, en match spelar han i korpklass och nästa match spelar han i ytterst högsta klass. Mot ÖDIBF i Slaget om Svealand gjorde han nog sitt livs bästa match. Han tog allt och lite till. Om Fredrik spelar så där i hela SM så är IK Hephata en het kandidat till guldet.


Backar;

Christopher Edlund, Axel Fors, Jörgen Hartmann och Pekka Lääkäri


Kommentar; 
Christopher är någon man inte vill möta vid sarghörnet. Han gillar att smälla på och det brukar inte kännas skönt efter en smäll signerat av honom.  Men tyvärr är han långsam i sidledförflyttning så det är lätt för snabba spelare att runda honom.  Axel är den sämre spelaren av IKH:s backbesättning, en livlig och snabb spelare som är inte så bra med klubban. Pekka, som nyligen coachade Finland till VM-guld i hockey, vet vi vad han kan, han hade en stor show mot ÖDIBF i Slaget om Svealand. Får rycka in som back på grund av den tunna backsidan. Den evighetsmaskinen Hartmann bidrar med sin rutin som kan bli nyttigt.


Forwards;

Erik Akervall, Peter Bergkrantz, Binesh Boromand,  Eetu Keski- Levijohi , Tomislav Madunic, John Malmlund, Mikko Kotila, Nabil Tebibel, Eric Wranne  och Oliver Rasinaho


Kommentar;
IK Hephata kommer till SM med en stor och stark forwardsbesättning med Akervall, Bergkrantz och Eetu i spetsen. Eetu gör debut i den svenska scenen, det blir kul hur han klarar sig i vår nivå. Hephata har även två spännande talanger i Oliver och Nabil. Återstår att se om de får sina genombrott i SM, vi får hoppas på att Hephata vågar släppa fram duon. Mikko med sitt berömda pannband brukar stå på rätt plats, som visar att han har riktigt bra speluppfattning. 

Akervall och Bergkrantz är Hephatas största anfallsvapen. Bergkrantz är en riktig matchvinnare, han kan avgöra en match trots han är totalt osynlig hela matchen.

Akervall med sin söta bläckfisktautering är en äkta grovjobbare som ger allt för sitt lag, en väldigt viktig spelare för Hephata men han dras till onödiga utvisningar ibland. John Malmlund gör debut, ska bli spännande att se vad han kan uträtta i innebandy. Tomislav Madunic är en listig spelare som kan göra viktiga mål ibland.
Eric Wranne och Binesh Boromand har vi ingen aning hur bra de är.


Sammanfattning:

IK Hephata kommer med ett bättre lag än ifjol, men samtidigt har de andra blivit bättre också. Så Hephata kan bli fågel eller fisk i SM. Men sett till spelarmaterialet de har så borde de kunna slåss om SM-guldet.  Men vi tror inte att Hephata håller hela vägen till guldet. Så de får nog sikta på brons istället. Om de ska lyfta pokalen så krävs det att Pekka ska spela den innebandy som tog honom till toppen.  



Får Hephata göra om det där flera gånger i SM...? Återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Hallå, Inga nyheter om Viktor SJ? Såg att han ska vara med. Tycker bättre att VSJ ska stå i mål. Spark ut Fredrik Jansson

2009-05-08 @ 09:02:02
Postat av: sstumboll.blogg.se

Viktor JS är tyvärr inte med, han ska deltaga i en annan cup.

2009-05-08 @ 10:05:26
Postat av: range

Eric W är utespelare, Michael S är coach..

2009-05-08 @ 13:49:30
Postat av: Stumboll

tack!

2009-05-08 @ 14:30:00
URL: http://sstumboll.blogg.se/
Postat av: fezi

Tänkte att det vore roligt om ni körde en personlig intervju med en person per lag, kan kanske bli en aning svårt att få tag på vissa folk men om ni lyckas med det tror jag ni får fler läsare. :P

2009-05-08 @ 14:32:22
Postat av: fezi

eller tränarna :P

2009-05-08 @ 14:33:27
Postat av: Stumboll

En bra ide!

2009-05-08 @ 14:34:30
URL: http://sstumboll.blogg.se/
Postat av: felix

hur får du in all info? frågar du runt kompisarna som lirar i dessa lagen eller? isf när är nästa upd?

2009-05-08 @ 20:00:13
Postat av: mikko

Niklas: varför spark ut Fredrik? vill ni ha honom? :)

2009-05-08 @ 23:52:50
Postat av: Stumboll

Felix: Det du ;)

2009-05-09 @ 01:27:30
URL: http://sstumboll.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Mikko,



Jag tycker Viktor är duktigare, så det ska blir roligare om att han står i mål. Om han står i mål i hela SM. Så jag tror att han blir uttag till bäste mv.



Har pratade med honom VSJ. Han ska följa Axberg till Cupen i Falun. Synd, tycker jag..

2009-05-09 @ 19:12:51
Postat av: wiken

Vad heter Viktors lag, vilken div spelar han i? Skulle vilja kolla in på hans lag hemsida, har någon som kan lägga ut?



Sen däremot är Viktor riktig duktig målvakt, det håller jag fullständigt med.

2009-05-10 @ 18:02:13
Postat av: Nicklas

Wiken:



Viktor spelar med Axberg.



http://www.axberginnebandy.se/

2009-05-10 @ 20:40:24
Postat av: wiken

Tack niklas.

2009-05-11 @ 09:32:59
Postat av: Crazy Ekke

Hey grabbar! Kul att ni kör vidare me bloggen! Friskt viljor å blod behövs alltid..

Hursomhelst vill jag kommentera Fredrik Janssons nivå och prestationer. Jag har spelat totalt kanske 100 (minst) seriematcher med honom och jag kan konstatera att han mycket sällan gör en ”korpmatch”. Han är väldigt stabil och jag litar på honom till 110% att jag kan låta centrar skjuta under en match för att värma upp Jansson för skojs skull.. ;)



När vi slog ÖDIBF med 7-2 så spelade han INTE sin livs match utan det var faktiskt vad jag vär van vid att se honom prestera. Helt ärligt.. Jag tror att folk säger som ni för att han vinner bästa målistiteln år efter år och han har nog 15 stycken sådana priser hemma och det e klart att folk tröttnar. Men han ÄR outstanding.



Det blir jag, Bergkrantz och Kotila som lirar ihop, och ja, vi vet att vi e stabila och presterar när det gäller så haha jag e fan inte orolig. Men det kommer krävas mycket och hårt jobb för att vinna, så är det ju alltid. Annars skulle jag inte ens lira innebandy överhuvudtaget..



Oliver kommer lira på backsidan och där kommer han få mycket speltid så det är inte tal om att bänka unga talanger i år.



Intressant med diskussionen om mina ”onödiga” utvisningar. Det e märkbart att titta på siffrorna från seriespel/SM för några år sedan. De senaste två åren har jag hittat en liten annan spelstil, jag smäller på minst lika mycket men kör mer schysst. Det vill säga att jag välkomnar fysiskt spel så länge det inte är ojust som klubbor i ben och sånt larvigt skit. Kropp mot kropp är det som gäller, massa grabbiga bögfasoner är riktig innebandy. I alla fall i Stockholm.



Kan nämna att Eric Wranne utvecklats fint under året och kommer kunna göra några godingar förutsatt att han får speltid. Binesh Boromand är tillbaka efter ett stort antal års frånvaro.

Jag tänker inte kommentera hans eller Malmlunds nivå men de båda är slitvargar och springer på bra så tänk inte ens tanken att lura mina grabbar. Isåfall finns jag ändå där och stoppar skiten ur er i mittringen och sedan har ni ett till mål i baken för att ni ens vågade utmana mig med ett anfall.



Kan avslutningsvis säga att jag älskar att spela mot lirare som är duktiga på riktigt, dvs många av finnarna som är värvade till olika lag eller t.ex lirare som är väldigt allround, som t.ex Edward Nyman och Ivan Cosic m.fl.. Lirare som är bara bra på en enda sak skiter jag i för de kommer inte kunna uträtta så mycket under SM för det som gäller under årets SM är hur lagen jobbar IHOP och inte presterar individuellt, tror jag.



Men ja – jävlar, årets SM kommer bli det jämnaste någonsin. Och roligaste! Rock n roll!

2009-05-11 @ 15:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback